top of page

כמה עצות איך לעבור דירה בצורה מסודרת

מעבר דירה זה פרויקט לא קל אבל זו הזדמנות נהדרת לעשות סדר יסודי; לזרוק את מה שלא באמת צריכים,למיין את כל השאר ולהעביר אותם לדירה החדשה בצורה מאורגנת ובסטייל. הבעיה שלא תמיד יש לנו זמן או אנרגיות לזה ועם מעבר דירה יש כל כך הרבה סידורים אחרים לעשות ועוד במיוחד אם יש ילדים בתמונה.

אז אספתי כמה טיפים למעבר דירה בצורה מסודרת ויעילה:

  1. עדיף לעשות את רוב העבודה עוד לפני המעבר. יהיה לכם מספיק דברים לעשות אחרי וזה יחסוך לכם המון זמן. חשיבה מראש יכולה לחסוך גם כסף. מעבירים פחות ארגזים ורהיטים שלא צריך ולא קונים דברים מיותרים.

  2. עבדו לפי נושאים ולא לפי איזורים בבית. התחילו עם אלה שאתם לא זקוקים להם בימים האחרונים בדירה. אפשר להתחיל מספרים, מסמכים, בגדים של עונה קודמת, עם המחסן אם יש.

  3. ארגנו לכם ארגזים כבר כמה ימים לפני. שימו לב שדווקא את הדברים הקלים כדאי לארוז בארגזים הגדולים והפוך. השתמשו גם במזוודות אם יש לכם לדברים הכבדים. כתבו על הארגז מה הוא מכיל בשני הצדדים שלו ומספרו את הארגזים. בקשו מחברת האריזה גם ארגזים מיוחדים לתליה.

  4. בקרו בדירה החדשה מדדו וצלמו אותה לפני המעבר. בדקו את מקומות האחסון ונסו לחשוב איפה הדברים שלכם יכולים להכנס. אם הבנתם לדוגמא שאין לכם מספיק מקום לנעליים אולי תשקלו לרכוש ארון נעליים ? או שבמטבח הישן היה יותר מקום אחסון שבו אחסנתם גם את מוצרי הניקיון אולי תצטרכו ארון שירות במרפסת? כל אחד לפי הצרכים שלו.

  5. הכינו שרטוט של הדירה לפי מה שמדדתם ורשמו איפה הייתם רוצים למקם את הרהיטים כך תבינו אם רהיטים מסוימים לא מתאימים בגודל ואיזה גודל של רהיטים חדשים אתם צריכים לחפש בהתאם. אפשר לבקש את תוכנית הדירה אם יש זה יחסוך לכם הרבה עבודה.

  6. חשבו מה תרצו לעשות עם הדברים שהחלטתם לא לקחת לדירה החדשה. אם זה רהיטים ששווה למכור צריך לפרסם למכירה וזה לפעמים לוקח זמן. גם מסירה של דברים אחרים לתרומה, למשפחה או לחברים כדאי לעשות לפני כדי לא להתעסק עם זה בימי המעבר.

  7. חשבו על עיצוב הבית לפני. צריך לקחת בחשבון שלפעמים חלק מהדירה עצמה שונה מהויג׳ן שלנו. לדוגמא ריצוף או מטבח מסוים יכול להיות מאוד דומיננטי ולשנות לנו תוכניות ואולי רהיטים מסוימים שהתאימו בבית הקודם, גם אם אהבתם אותם לא יתאימו לחדש בגלל גודל או סגנון. אולי תרצו לצבוע קיר או חדר וזה משהו שכדאי לעשות לפני הכניסה לבית.

  8. להשראות שוטטו לכם בפינטרסט ובאינסטגרם וקבלו רעיונות אבל שוב אל תשכחו שזה צריך להשתלב עם מה שקיים. תשמרו את התמונות שאהבתם ותחשבו ריאלית מה אתם יכולים לקחת משם מבחינת תקציב וסגנון.

  9. בדקו בחנויות און ליין על פריטי עיצוב ורהיטים שונים. קראו באותיות הקטנות את הגודל של המוצר ודברים נוספים לראות אם הוא מתאים. באתרים מחול כמו אליאקספרס או אמזון למוצרי ההום סטיילינג הקטנים שווה להזמין מראש כי זה לוקח זמן כמובן.

  10. רכשו עזרי אחסון שחסרים לכם ליום המעבר. קופסאות שקופות,שקיות וואקום וזיפלוק, סלסלות חלוקה לארונות ועוד. איקאה מומלצת לעניין כי יש בה את ההצע הכי גדול לדברים האלה. בכלל זה מעולה לסוע לאיקאה לפני המעבר לסמן רהיטים שאולי תרצו ואולי אפילו לקנות אם זה כמה ימים לפני ואפשר לתאם גם משלוח.

  11. ביום המעבר אל תזדרזו לפרוק אם אתם לא בטוחים איפה אתם רוצים לאחסן דברים מסוימים. אם לא עשיתם הכנה מראש וגם אם כן ויש קצוות פתוחים חכו עם זה. הרבה פעמים ממהרים לפרוק ושמים במקום לא פרקטי ושם זה יכול להשאר עד המעבר הבא🤣 אז שיהיה המון בהצלחה ואם אתם צריכים עזרה אני פה לפגישה שתעשה לכם סדר בבלאגן! אייעץ לכם מה לקחת אתכם לדירה החדשה ועל מה לותר, איזה רהיטים כדאי לרכוש לאחסון ואיזה דברים צריך להוסיף כדי להגיע לסגנון שאתם רוצים.

לעבור דירה זו הזדמנות להתחיל מחדש בבית כמו שחלמתם מאורגן ומעוצב!

bottom of page