top of page

סידור פינת לימודים לקראת תחילת השנה

עלו הרבה פוסטים בנושא סידור פינת לימודים לקראת כיתה א׳ ונכון שרוב הילדים ביסודי בכלל לא עושים שיעורים בבית ואם כן, הם לרוב אוהבים לשבת בסלון או בפינת אוכל אבל הרבה הורים מתעקשים לסדר להם פינה כזו כי זו חלק מהחוויה וחלק מההתרגשות של ההתחלה החדשה.

השולחן הרי יכול לשמש גם ליצירה או לבניית לגו ולא חייב להיות באמת ללימודים.

בכל אופן, אם החלטתם לסדר פינה לילד שלכם ולא רק לאלו עולים לכיתה א כמובן הנה כמה טיפים לאחת כזו שתהיה נוחה, פרקטית וברור שגם יפה:

*התחילו בבחירת שולחן-

תחשבו הלאה. אם מתכוונים להעביר אותם חדר או לעבור דירה בחרו אחד שהוא לא גדול מדי שיוכל להכנס גם לפינות שונות בחדרים הבאים. מבחינת הצבע לקנות אחד קלאסי לבן או עץ שיוכל להשתלב שאתם משנים מיקום או עיצוב של חדר ורק האקססורי סביבו הם אלה שיתנו את הטאץ’.

בתמונה: שולחן מודולרי מאיקאה. את הפלטה והרגליים קונים לחוד לפי צרכים ותקציב.

*כסא- כמובן לבחור אחד נוח ומבחינה עיצובית אני יכולה להמליץ כמו בשולחן, על המראה הנקי ביותר, כזה שישתלב עם כל מיני סוגי אקססורי וצבעים שישתנו עם גיל הילד וסגנון החדר שלו.

*אחסון כלי כתיבה- בתמונה מוט וכוסות מפלסטיק של איקאה שאפשר לתלות מעל השולחן שלא יתפסו מקום עליו וגם ימנע מהם להשפך.

יש אופציות נוספות לתליה ואם החלטתם על מעמד או כוס יפה שישבו על השולחן אל תעמיסו ותסתפקו באחד. את השאר כלי הכתיבה תאחסנו במגרות/קופסאות ותוציאו לפי הצורך.

*מגרות: אם יש אפשרות לבחור שולחן עם מגרות זה מעולה. במיוחד אם אין מקום קרוב אחר בחדר לאחסן דפים, חוברות, ספרי לימוד ועוד כלי כתיבה ויצירה שיהיו נגישים.

*לוח השראה- יכול להיות גם רשת מתכת עם אטבים, לוח שעם עם נעצים או לוח גיר/ מגנט עליהם הם יתלו את המערכת/הודעות חשובות או סתם הציור האחרון שהתגאו בו.

*מדפים- אם זה לא חלק מהשולחן עצמו או שקונים אחד או שניים במיוחד לתלות מעל, מלבד מחברות או ספרים שאולי צריך לשים, חשוב להוסיף פריטים דקורטיביים שישדרגו את הפינה. תמונות/ מנורות לד/בובות או כל דבר יפה שמתאים לציבעוניות של החדר ויעשו את כל ההבדל.

בתמונה: שלט אותיות וקשת בענן מעץ מאלי אקספרס. מנורה ופח מעדיקה

*טיפ אישי: הילדים שלנו צריכים כבר בגיל הזה מגרה או קופסא אישית. כזו שהם יחליטו מה שהם שמים שם והם לא חולקים אם האחים שלהם או חברים שבאים. הם גם צריכים להיות אלה שאחראים לסדר אותה שהיא מתמלאת ועדיף לעשות את זה ביחד איתם בהתחלה לעזור להם ללמוד איך לעשות את זה.

חשוב: לא להעמיס. גם שבאמת יהיה נוח וגם עיצובית less is more תקף גם פה.

בהצלחה לכל הילדים שעולים לכיתה א!

bottom of page